Civilstyrelsen er en del af Justitsministeriet. Vi arbejder for at være en tydelig, åben og tilgængelig styrelse for borgerne, samtidig med at vi stræber efter at være en moderne offentlig myndighed, der både lader sig inspirere af andre – og selv inspirerer.
I Civilstyrelsen behandler vi konkrete og generelle sager og sekretariatsbetjener nævn og råd på de civilretlige områder under Justitsministeriet, og vi sikrer adgang til Danmarks love og regler.
Vi består af fem faglige kontorer og en tværgående stabsfunktion. Du kan få et overblik over vores sagsområder her.
Vi er omkring 170 ansatte, heriblandt, jurister, kontorfunktionærer, projektledere, kommunikationsuddannede, controllere.
Vores kerneopgaver er navnlig juridisk sagsbehandling af f.eks. sager om fonde, fri proces, advokatbeskikkelser og udlændinges erhvervelse af fast ejendom.
Det er også en kerneopgave for os at yde sekretariatsbetjening til Erstatningsnævnet, Retslægerådet, Rådet for Offerfonden og Indsamlingsnævnet. Styrelsen er endvidere ansvarlig for at udgive den elektroniske Lovtidende og Statstidende samt for driften af Retsinformation.dk.
Mød organisationen her
Civilstyrelsen behandler konkrete og generelle sager og sekretariatsbetjener nævn og råd på de civilretlige områder under Justitsministeriet.
Civilstyrelsen sikrer adgang til Danmarks love og regler.
Civilstyrelsen skal være en tidssvarende styrelse, som
I vores virksomhedsstrategi arbejder vi med tre pejlemærker, som er med til at sikre, at vi altid har ”borgeren i centrum”. Civilstyrelsens tre pejlemærker er udsyn, fremsyn og kompetente medarbejdere.
Læs mere om vores virksomhedsstrategi her
Vores årsrapport præsenterer det samlede resultat for Civilstyrelsens virksomhed, årets økonomiske hovedtal og forventningerne til det kommende år.
Hvert år indgår Civilstyrelsen en et-årig mål- og resultatplan med Justitsministeriets departementet. Mål- og resultatplanen angiver årets vigtigste drifts- og udviklingsprioriteter.
Årsrapporter og mål- og resultatplaner
I Civilstyrelsen har vi altid borgeren i centrum, når vi træffer effektive afgørelser af høj kvalitet. Vi er til for borgerne, der møder en tydelig, åben og tilgængelig styrelse.
Med dette udgangspunkt har vi sat tre pejlemærker, der skal sikre retningen for Civilstyrelsen i de kommende år.
Klik her for at læse vores virksomhedsstrategi
Ledelsesstøtte
Udvikling
Presse
HR
Økonomi
Kommunikation
It og digitalisering
Databeskyttelse og informationssikkerhed
Sekretariat for Erstatningsnævnet
Vi har desværre ingen ledige stillinger i øjeblikket.
CivilstyrelsenToldboden 2, 2.8800 ViborgTelefon: 33 92 33 34
Mandag: 09.00 - 12.00Tirsdag: 12.00 - 15.00Onsdag lukketTorsdag: 09.00 - 12.00Fredag: 09.00 - 12.00
E: civilstyrelsen@civilstyrelsen.dkD: Digital post til Civilstyrelsen
I Civilstyrelsen vil vi gerne betjene pressen bedst muligt og har derfor oprettet en særlig postkasse, som pressen bedes benytte.
Angiv gerne emne for henvendelsen, så den rigtige person kan vende tilbage til dig.
E: presse@civilstyrelsen.dk